۱۳۸۶ دی ۲۳, یکشنبه

ویلای مایریا - توصیف فضای داخلی بنا

.
پس از آنکه همراه طبیعت وارد ساختمان شدید فضای ورودی شما را با پله هایی به دو قسمت اصلی خانه راهنمایی می کند.پله های سمت چپ شما را به داخل پذیرایی خواهد برد، پنجره های بزرگ در امتداد چشم بیننده را به فضای بیرونی دعوت می کند و طبیعت را به داخل خا نه وارد می کند.شومینه در گوشه اتاق فضایی گرم و دلنشین را یاد آوری می کند،محلی برای استراحت و احتمالا خوردن قهوه ای داغ در زمستان ها.
فضای پذیرایی و کتابخانه در کنار یکدیگر می باشند که معمار با شکستگی دیوار، طرز چیدمان مبلمان و تغییر مصالح کف این دو را از یکدیگر جدا کرده است

.







پله ها در سمت راست شما را به اتاق ناهار خوری می برد،فضایی با نور بسیار زیاد که به دلیل رنگ سفید دیوارها و سقف و پنجره های بزرگ می باشد
رنگ سفید در سقف باعث تمایز دو اتاق نهار خوری و پذیرایی گشته است و رنگ چوب در کف باعث پیوند، ولی همین استفاده چوب در کف و قر نیز و قسمت بالای دیوار باعث ایجاد تضاد در فضا گشته است.
















در پذیرایی خانه شما شاهد پله هایی خواهیدبود که شما را به طبقه ی بالا خواهد برد،در دو طرفتان ستون های متعددی وجود دارد که با شما تا طبقه ی اول خواهد بود که باعث پیوند این دو طبقه گشته است .





پیام های خود را اینجا بنویسید

۲ نظر:

ناشناس گفت...



ترانه گرامی
اول - روزی که می خواستم تهران را به فصد پاریس ترک کنم پدرم گفت به هر جا روی آسمان همین رنگ است اما منکه قصه " ماهی سیاه کوچولو " صمد را خوانده بودم می خواستم ببینم در یا چگونه است .
رفتم پاریس و برای پدر نوشتم
" اسمان پاریس قشنگ است
گاه ابری , آفتابی , گاه رنگ به رنگ است

و پدر باز نوشت :
" به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است"

و امروز می بینم حق با پدر بود . ما نسل هایی بودم که هر یک موضوع را از دید گاه های متفاوت می دیدیم .
حالا ترانه گرامی تو به من بگو که من به فیروز عزیز بگویم آسمان چه رنگ است؟

دوم - نسل ما (ما پدر . مادر ها ) اگر بخواهیم نسل امروز به خواسته های منطقی ما عمل کند باید شرایط و محیط مناسب برای خواسته ها یمان ایجاد کنیم. به عنوان مثال ما نمی توانیم تلویزیون را در اطاق بچه ها بگذاریم و از آنها انتظار داشته باشیم که وقت شان را صرف تماشای برنامه های تلویزیون نکنند. نمی توانیم میخ به دیوار بکوبیم و انتظار داشته باشیم کسی به آن چیزی آویزان نکند. معمولن اعمال ما بیشتر روی بچه ها تاثیر می گذارد تا حرف هایمان.

سوم - چقدر زیباست که شما این مطالب ساختمان را با زبان ساده برای ما بیان می کنید و ما را با زبان رنگ ها ...پله ها...تضاد ها...تقارن ها ی ساختنان آشنا می کنید.

من از نوشته شما الهام می گیرم که پله ها پیوند بین اطاق خواب در طبقه بالا و پذیرایی در پایین است . یعنی پیوند بین خواب و بیداریست. پیوند بین رویا و زندگی ست.
پله ها ... آی پله ها..
و اما زبان رنگها و زاویه ها خود گستره وسیعی از دکور داخلی و رو بنای ساختمان را در بر می گیرد . مگه نه ؟
همیشه شاد و موفق باشی

ناشناس گفت...


When I smile
The sun shines
The lake ripple
Trees dance to the breath
Birds fly high
Clouds will rain
The rainbow will glow
Because my heart, made of love
My thought made of peace
My senses made of nature

You smile too
Till the world smiles

Fridoun